maandag 8 november 2010

Weer terug op C7 !

Het weekendje Tienen zit er alweer op. We zijn voor het eerst in de kerk van Tienen geweest, een nieuwe kerk voor de christenen in Tienen uiteraard. Het was de bedoeling dat we ons even voorstelde zodat Rein en Marjan hun gezien even konden tonen aan de gemeenteleden. Heel eventjes was ik dus beetje een van't Veertje. Het mindere alleen was dat vlak voor we vertrokken Joopie, in samenwerking met Pimpel, de cupcake die ik voor Marjan haar verjaardag gemaakt had heeft opgegeten... Stoute Joopie en Pimpel! Gelukkig vind ik het geweldig om cupcakes te maken, dus maak ik wel weer is een nieuwe.


Na de dienst zijn we foto's gaan maken, foto's voor op de kerstkaart. Ik ben benieuwd of ze er één gaan nemen waar Kevin en ik, als nog niet officiële (niet getrouwd ofzo...) aanhangsels van het gezin, ook op staan. Je hoort het nog van mij als dat het geval is. Thuis aangekomen hebben we tot de laatste moment nog Kolonisten van Catan gespeeld (wat ik tot waarschijnlijk ieders grote verbazing niet helemaal verloren heb, ik was voorlaatste) in een ingewikkelde vorm die ik uiteindelijk toch wel begreep. Maar goed, dan is het eigenlijk al te laat. Gelukkig draait het om de gezelligheid en dat was het zeer zeker wel! Op sommige irritaties na als iemand anders nèt in jouw plaats een dorp ergens plaatst... Maar dat  doet er niet toe. Het was fijn en gezellig. 

's Avonds kregen we goed nieuws, we konden met Nathanaël meerijden naar Leuven (aangezien zij een paar straten verder wonen dan de van't Veers), jeuj  voor Albert! We hadden dus een taxi en kwamen gezellig met z'n drieën aan. Ik ben vrij snel gaan slapen, was best moe en had een beetje last van mij buik enzo, maar alles is weer in orde nu! Jammer genoeg begon mijn maandag ochtend niet zo goed... Ik had mij overslapen, dus om half 9 stond Wim aan mijn deur om mij mee te delen dat ik moest opstaan. OEPS! Dat was wel minder... Zo in de ochtend... Dat was dus geen goede start! Gelukkig heb ik alles kunnen goedmaken met de cupcakes die ik gemaakt had voor Wim en Corrie, ze vielen in de smaak. En om nog maar eens te bewijzen dat deze twee geweldige mensen andere stimuleren hun talenten te ontwikkelen, was Corrie al allerlei plannen aan het maken om in de CASA allerlei cupcake-maak-spulletjes in te kopen. Met andere woorden, wie weet zit er nog wel een cupcake-maak-middag in voor mij en dan nodig ik mijn allerliefste zusje Leanne uit om mij te komen helpen! Ik vond het alleszins best grappig om Corrie luid op te horen dromen over een cupcake-toren en versierseltjes en weet ik veel wat nog allemaal! Ik heb er alleszins al een heleboel veel zin in! Cupcakes maken is geweldig!!

Bij een nieuwe periode op C7 hoort natuurlijk ook weer een nieuwe lesdag. Henk mocht weer de spits afbijten. We hebben geluisterd en gediscussieerd over de Joodse feesten en hun link naar het lijden en sterven van Jezus. Adembenemend is het als je dat allemaal weer zo dichtbij ziet komen en je er weer een plaatje bij kunt voorstellen. Ongelooflijk is het wat hij voor ons gedaan heeft! Echt énorm! Zo als onschuldig persoon, vrijwillig ervoor gekozen om in mijn plaats te sterven aan het kruis en zo dus vrijwillig vervloekt te worden, afgescheurd van zijn vader... En dat allemaal om ervoor te zorgen dat ik een relatie met God kan hebben en eeuwig leven kan ontvangen. En het toppunt van al: het enige wat we moeten doen (want ja! Het eeuwige leven is voor iedereen van de hele wereld) om dit eeuwige leven te ontvangen is geloven dat Jezus voor onze zonden gestorven is aan het kruis en ons leven aan hem geven. En ja ik moet eerlijk toegeven, je leven aan Hem geven is niet altijd even simpel als het lijkt, maar dan nog! Als je het vergelijkt met gegeseld worden (want dat heeft Jezus ook eerst moeten doorstaan) en gekruisigd worden kies ik toch voor het 'mijn leven aan Hem geven'! Ik word er echt elke keer weer door geraakt hoe mooi en bijzonder het is wat Hij voor ons gedaan heeft, om stil van te worden. 

Vanavond krijgen we nog les van Prof. Koorevaar. Hij gaat les geven over Genesis 1, 2 en 3. Ben echt benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft, maar aan de hand van zijn titel neem ik aan dat dat toch wel het één en het ander zal zijn. Ik kijk er naar uit! Later hoor je meer!

4 opmerkingen:

  1. He lieve meid,
    Ik heb helemaal krom gelegen toen je vertelde dat je je had verslapen, maar ... dat de cupcakes het weer helemaal goed hebben gemaakt :-). Schitterend gewoon. Zalig.
    Hebben Wim & Corrie er ook al van gesmuld dan? Zal zeker in de smaak vallen.
    En dan inderdaad, een creatieve namiddag met cupcakes maken is natuurlijk helemaal de max. Moet het wel op een woensdag zijn, anders kan je lieve geweldige formidastische zus het natuurlijk niet bijwonen.
    Ben blij te lezen dat je weer met zoveel goede moed begonnen bent en het helemaal ziet zitten.
    Professor Korevaar schijnt erg interessant te zijn, ook al heb ik hem nog nooit horen spreken. Hij is een diepgraver en daar houd jij wel van.
    Geniet ervan en we zien elkaar binnenkort.
    Knuffel en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Caressa,

    Een blog om je te volgen ;-)
    Gefeliciteerd met die mooie achtergrond, of heb je die niet zelf gekozen?
    Je bent zeker niet wakker gemaakt op de zelfde wijze als ik dat doe? Wim zal ook niet op je kamer gekomen zijn. Gelukkig had je iets bij je ter compensatie ...
    Ik geniet ook van datgene wat je geschreven hebt en hoe je het verwoord hebt over wat Jezus voor jou en mij gedaan heeft. Langs een kant zo eenvoudig en toch zo diep, dat het je hele leven en heel je leven lang raakt.
    Best grappig de keuze die je voorlegt: gekruisigd worden of 'mijn leven aan Hem geven'!
    Ik kan je verzekeren, je hebt goed gekozen.
    Zo dochter, tot binnenkort en zeker tot 11 november.
    Veel zegen en studiegenot,
    papa/Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Janda zei...Hallo lieve meid,
    Eindelijk zit ik achter de coputer en lees en schrijf maar gelijk iets.
    Zonde dat die besten jou lekkere cupcake heeft opgegeten echt niet eerlijk, maar ja volgende keer beter.
    Voortaan op tijd gaan slapen hè dan overslaap je je niet meer, maar dat Wim en Corrie geweldige mensen zijn heb je wel duidelijk gemaakt. Ik zal in ieder geval je blog een beetje volgen en heb gelijk een vraag of ik die link mag doormailen naar de mensen van de gemeente??
    Hier gaat alles oké, de tuin van Martha is beginnen te veranderen en we zijn uitgenodigd bij An en Leo om eens te komen babbelen over alle verbouwingen, ben echt benieuwd en papa ook natuurlijk.
    Geniet maar van die professor best wel spannend ik hoop dat je het allemaal een beetje snapt, ik hoor het vananvond wel.
    Liefs van mama en dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Caressa, leuk dat je een blog hebt zodat we regelmatig kunnen lezen hoe je het stelt. We hebben met belangstelling je verhaal gelezen en ook je geloofsbelijdenis. We zijn dankbaar dat onze kleindochter zo vanuit haar geloof leeft en daar al haar kracht in vindt.
    Jullie zijn daar ook met interessante onderwerpen bezig en we denken dat dit jaar op C7 je veel zal bijbrengen.
    We denken nog met plezier terug aan vorige donderdag toen je hier was. Wat vond je van het appartement?
    Doe onze hartelijke groeten aan Rein.
    Een dikke knuffel,
    Oma en Opa

    BeantwoordenVerwijderen