zondag 14 november 2010

Vallen in de geest, goudstof,... Dat is waar ik voor wil gaan!

Het examen! Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet zo super gemakkelijk vond. Niet dat het ontzettend moeilijk was ofzo, maar toch. We moesten er ook niet echt voor leren, het was eerder een test 'begrijpend lezen'.


 Roeline had een aantal gebeden vanuit de Bijbel opgeschreven die we moesten lezen dan en daar allerlei vraagjes over oplossen. Alleen waren er sommige vragen waar het antwoord niet in dat stuk tekst stonden en dan vroeg ik mij af of we ook eerder mochten lezen en later, of dat het echt over dat bepaalde stukje ging... Nu we zullen het wel merken aan de punten en aan de antwoorden die we hopelijk komende donderdag al krijgen! Ik hou je verder nog op de hoogte.

Die vrijdagavond was het weer een gebedsgenezingscampagne! Jiihaa! Echt super. Dit keer in Zottegem. Ik had er helemaal zin in, weer bidden voor genezing enzo. We vertrokken rond een uur of 17, best vroeg dus,  maar we moesten Koen ophalen in Meise en het zou wel eens file kunnen zijn. Onderweg was er alleen verbazend weinig file te zien! Hoe kwam dat nu?? Het regende best wel hard... Maar dat was niet de reden! Veel bedrijven maakte de brug van de 11de november! Wij zijn dus veel te vroeg vertrokken voor niets, waardoor we veel te vroeg bij Koen waren en dus 1,5 uur te vroeg in Zottegem! We hadden daardoor in ieder geval wel uitgebreid te tijd om lekker een koffietje of een theetje te drinken. Na daar een tijdje aan tafel te zitten praten met Rein (er waren natuurlijk nog niet veel mensen), kwam er man bij ons zitten. Hij vroeg of wij inderdaad Rein en Caressa waren, na bevestiging van ons ging hij verder: "De laatste keer dat ik jou gezien heb (wijzend naar mij) lag je nog neer, was je nog een baby. Dat moet zo'n 17 jaar geleden zijn ondertussen." Ik dacht, oh jee, wie is die man? Ik vroeg dan natuurlijk ook meteen: "En mag ik vragen wie u bent?" Toen begon deze onbekende man te vertellen dat hij Erwin Van den Brande heet, bij mijn papa nog op de kamer heeft 'gewoond' in zijn Bijbelschooltijd en bij Wim en Corrie op de jeugd heeft gezeten. Wat grappig! Iemand van mijn ouders hun bijbelschooltijd (nu ja die van papa, maar hij kent mama ook). Ik had zijn naam al wel eens eerder horen vallen, maar nu kan ik dus ook een gezicht plakken op de naam. Echt grappig. Voor de rest is de avond echt ontzettend goed verlopen. Enorm veel wonderen gezien, de tegenwoordigheid van God was er echt op die avond. Jammer alleen dat er weinig mensen in de zaal zaten die nog nooit van God gehoord hadden. Onder mijn eigen handen heb ik ook het één en het ander zien gebeuren, een vrouw wiens nek vast zat, waardoor ze last had van hoofdpijn die nu weg was (nek ook vrij) en een vrouw die kramp had in de kaken en pijn had in het gezicht waarvan de pijn ook verdween. Echt super bijzonder. En ook benen die gelijk komen en enorme armlengte verschillen die gelijk kwamen! Amen! De Heer is goed!! Ook ikzelf! Ik had last van mijn schouder (door het lange rechtstaan op de VVP-dag) en Koen heeft hiervoor gebeden waardoor even later de pijn verdween. Heb er nu nog altijd geen last meer van. Het is echt geweldig om te zien hoe God de mensen weer aanraakt. Het was zeer zeker een geslaagde avond, hopelijk zijn er over 14 dagen wel meer mensen die bereikt moeten worden met het evangelie.

Zaterdag was ook een geweldige dag. Nathalie Luyckx is komen lesgeven over 'Wie ben ik?'. We hebben een dagje gebabbeld over het 'DISC-model (site is in het Engels)' (Dominant, Beïnvloedende, Stabiel, Contentieus)  en over de temperament test (Cholericus, Melancholicus, Flegmaticus, Sanguinicus) en over hoe die toepasbaar zijn in ons leven. Door deze testen heen hebben we ontdekt dat Rein en ik een 'I'-persoon zijn en Nathanaël en Nathalie 'S'ers. 'Wat houdt dit in?' hoor ik je al denken. 'I' mensen zijn (be)ïnvloedende mensen. Ze zijn sociaal, charmant, zelfzeker, impulsief, enthousiast, levensgenieter, communicatief,... En 'S'ers zijn stabiele mensen. Ze zijn aangenaam, vriendelijk, geduldig, scheppen harmonie, standvastig, begrijpend, loyaal, luisteraar,... Maar aan elk van die dingen hangen ook zwakke punten en er wordt uitgelegd hoe je het best met deze personen om kan gaan. Dit is dus absoluut interessant in een bijbelschool omgeving waar je toch een heel jaar samen moet werken. Wie dus wil weten wat voor mij 'motiverende omstandigheden' zijn en hoe je moet omgaan met mijn gedrag moet maar mailen!
Volgens de temperament test zijn Rein en ik dan weer 'cholerisch', Nathanaël en Nathalie melangolisch. Het was best grappig om te zien hoe telkens twee dezelfde personen een bepaald iets waren. Volgens deze test zijn Rein en ik stabiel en extravert en Nathanaël en Nathalie emotioneel en introvert. De sterke punten van een cholericus zijn hier dan: geboren leider, dynamisch en actief, doelgericht en houdt van werken, snel beslissingen maken, wordt gestimuleerd door tegenstand, heeft meestal gelijk (aha!), doorzetter,... En de Melancholicus: oprecht, serieus, waardeert schoonheid, zelf opofferend, perfectionistisch, houdt van orde, creatief, luistert, trouw en toegewijd in vriendschap,... Beide dus mooie eigenschappen. Het zijn vooral de zwakke punten natuurlijk die ons helpen met elkaar overweg te kunnen: de ander kan er niet aan doen, hij is gewoon zo. Maar natuurlijk ook weer, die ander weet nu waar hij aan moet werken. Deze laatste test was ook gebaseerd op de Bijbel, gelinkt aan een persoon. De Sanguinicus = Petrus, Flegmaticus = Abraham, Melancholicus = Mozes en Cholericus = Paulus. Ik ben dus een Paulus! Wat dat inhoud moet ik nog lezen, maar dat doet er niet toe. Het was wel allemaal super interessant en gewoon gezellig.

's Avonds hebben we heerlijk een filmpje gekeken (The Switch), alleen was hij op zich niet zoveel aan. Maar het filmpje kijken was wel gezellig. Na de film is Nathanaël gaan slapen en heb ik nog een beetje muziek gemaakt tot Eveline, Arjen en de ex-studenten (Wouter van der HaarRalph Terlouw en Carina Bruijn) van vorig jaar binnen vielen. Wat super gezellig was! Tijdje lekker zitten babbelen en dan gaan slapen. Zondag zou weer vroeg dag zijn, naar de gemeente in Leuven en 's middags babbelen met de ex-studenten. Luisteren naar de verhalen hoe ze hun leven nu leiden en wat hun plannen allemaal zijn. Best wel interessant om te horen hoe ze hun Bijbelschool toepassen in hun leven nu, elk op hun eigen manier. En natuurlijk ook gewoon gezellig om ze weer is te zien enzo. Wouter en Ralph gaan trouwens met een ander meisje nog naar Pakistan in december. Je kan hun volgen via hun blog (daar kom je door op hun naam te klikken). Na het eten nog even gezellig thee en koffie gedronken en geluisterd naar de verhalen van Wim en Corrie over hun jeugdweek in Petten (Wouter wil ook iets in die richting oprichten) en als zij beginnen met vertellen! Dat is gewoon fantastisch. Je hoort verhalen over het vallen in de Geest, lachen in de Geest en goudstof! Hoe cool is dat! Goudstof op je lichaam, zomaar, tijdens samenkomsten! Dude! Ik wil dat ook meemaken! Ik ga daar zeker voor bidden en gewoon verwachten dat dat allemaal gaat gebeuren! Wie trouwens niet snapt over wat het gaat, mail mij maar gerust of plaats een reactie ofzo.

En ja... Iedereen is weer naar huis toe en hier zit ik weer. Achter mijn laptop, een blog te typen. Mensen ik ben zo benieuwd naar wat dit jaar nog allemaal brengen gaat en wat we allemaal nog gaan mee maken. We hebben God al zo ontzettend dichtbij mogen ervaren, maar ik wil nog veel meer! En nog bijzondere dingen mee maken op andere vlakken (buiten genezing) ook! Goudstof dus bijvoorbeeld, maar ook mensen onder mijn handen zien vallen in de Geest, krachtige preken brengen en sterke zangdiensten. Ik wil het allemaal! Want ik wil dat God gewoon zichtbaar wordt hier in België en ik wil dat Hij mij daarvoor gaat gebruiken! Ik wil dat God laat zien waarom Hij dit C7 jaar tòch heeft laten doorgaan, welke speciale doelen en plannen Hij voor dit jaar heeft. Ik wil niet zomaar weer een jaar studenten zijn, maar ik wil een bovennatuurlijk jaar, zo sterk dat het België ondersteboven zet. Ik doe het niet met minder dit jaar hoor (de jaren die volgen ook niet), maar ik wil God gewoon aanwezig zien en zien werken. Het moet gewoon zichtbaar worden, mensen moeten gewoon weten hoe groot en sterk God is en hoeveel Hij van hen houdt. Echt waar, laten we God maar naar de aarde toe bidden en grote dingen verwachten. Ik ga er alleszins voor, voor 2OO% en meer! Het bovennatuurlijke, dat is waar ik voor wil gaan! Een levendige relatie met God de Vader zelf en dit uitdelen naar de mensen om mij heen. Ik zou zo nog wel uren kunnen doorgaan en dat ga ik niet doen. Ik wil zo nog wat piano spelen.

Mensen ik hoop jullie snel weer te spreken en jullie weer geweldige dingen te mogen melden.
Gods zegen!!

3 opmerkingen:

  1. Hallo lieve schat,
    Op je vorige bericht heb ik niet gereageeerd maar hier reageer ik wel weer op zoals je ziet. Leuke foto trouwens hierboven samen met mijn oudste dochter.
    We hebben een druk weekend achter de rug met een vergadering op zaterdag en overstromingen in Londerzeel op zondag, niet bij ons gelukkig maar wel bijna bij de familie Roose.
    Jurjen is samen met Martin, Ferry en Wim nog zandzakjes wezen vullen op zondag middag en wij zelf hebben gebeld dat mensen als ze dat nodig hadden wel opgevangen konden worden in onze kerkzaal, waar niet op gereageerd is geweest maar toch ben je als kerk wel beschikbaar.
    Je maakt inderdaad heel veel mee blij dat je geen pijn in je schouder meer hebt en dat dat genezen is.
    God wil werken door mensen heen als Hij iemand vind om door te werken, want wij zullen het moeten gaan doen en bereid zijn om te gaan.
    Je tekeningen zijn weer fantastisch vooral die van Jan v/d Linden is super geïnspireerd en neergezet zoals jij het ervaart, die andere is ook goed hoor alleen anders die is nagetekend en die van Jan is uit je hoofd.
    Het was tof om je nog maals te zien op de elfde november helaas duurt het nu allemaal wat langer.
    Ik geniet echt van je schrijven en het bemoedigt mij enorm om vooral gewoon door te gaan en God meer en meer te zoeken, en natuurlijk hem te vinden en te laten functioneren in mijn leven, dank je wel daarvoor.
    Geniet maar volop want ook dit jaar is zo weer voorbij, ik weet dat je dat doet hoor.
    Love you en wens je veel zegen
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha lieve Caressa,

    17 is zowat het sleutelwoord van je bericht …
    Om 17u vertrekken om daarna te horen dat iemand jou 17 jaar geleden heeft zien liggen. Die Erwin, dat is een hele tijd geleden dat we samen in Meise op de Bijbelschool waren. Hij had een schoolboekentas van hardplastiek en het lukte hem iedere keer om elk weekend al zijn spullen die hij nodig zou hebben, er in te stoppen. (sorry het komt plots in mijn gedachte. Er zijn nog veel meer goede herinneringen van toen natuurlijk) Tof om te lezen dat in Zottegem veel gebeurd is. Mama en ik hebben nog in de buurt, in Burst gefolderd. (Je moet maar aan Wim vragen of hij die plaatsnaam kan uitspreken) Verwacht maar dat komende keer er meer mensen zullen komen en dat je mag zien dat God ook door jou (en jullie) wonderen kan doen.
    Je les van Nathalie ziet er heel interessant uit. Het is misschien veralgemenend doch het kan helpen om blinde vlekken toch zichtbaar te maken. Zeker als je in groep(je) leeft. Ik zou het wel interessant vinden om te weten hoe ik met je gedrag om moet gaan … we mochten het vragen dus … ;-) Blijkbaar weet je nu wel hoe je in elkaar zit !!!
    En ben je uitgedaagd & geprikkeld door de verhalen van de vorige studenten? Ieder heeft zijn verhaal. Laat jij je vooral inspireren door het plan dat God voor jou heeft. Zo een jaar apart helpt natuurlijk. Ik merk dat je het maximum er uit haalt en dat is goed.
    Zo lieve dame, tot volgende keer.
    Ik wens je veel zegen.
    Doei en dikke knuffel,
    papa
    (sorry ik reageer een beetje vertraagd op je berichten )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heee Caressa!
    Wat gaaf wat jullie allemaal meemaken,
    ik ben benieuwd hoe anders we allemaal zijn als we jullie in Juni/Juli weer zien!
    Gods zegen en geniet ervan!
    Gaaf trouwens dat je zo'n mooi verlangen hebt naar meer van God en Zijn kracht!
    Liefs, Wendy (F4L)

    BeantwoordenVerwijderen