Waar leef ik voor?

Ik leef voor God. Dit klinkt misschien (en waarschijnlijk) heel afstandelijk, maar dat is het niet. God is namelijk niet zomaar een God, Hij is als een Vader voor mij. Iemand die voor mij klaar staat en het meest bijzondere ooit voor mij gedaan heeft. Hij heeft Zijn Zoon gegeven, Zijn Zoon aan het kruis laten gaan zodat ik dat niet meer hoef te doen. Zijn Zoon Jezus heeft de dingen die ik verkeerd gedaan heb in het leven, verkeerd doe én verkeerd ga doen op zich genomen en overwonnen door te sterven aan het kruis. Hij heeft alle pijn, en niet alleen die van mij, op zich genomen zodat ik gered mag zijn en naar Mijn Vader toe mag gaan. Want doordat Hij aan het kruis gegaan is, is de kloof van de zonde overbrugt en mag ik terug naar God toe gaan. Ik mag nu een innige relatie met Hem hebben.



 Ik mag alles bij Hem neerleggen, de kleine dingen waar ik mee worstel, maar ook de grote. Ik mag alles bij Hem achter laten, waardoor ik er mij niet meer mee bezig hoef te houden. Ik mag genieten van het leven, wetende dat er iemand is die van mij houdt. En niet zomaar van mij houdt, maar zodanig veel van mij houdt dat Hij zijn ENIGE zoon gegeven heeft. Ik vind dat zo ongelooflijk fantastisch en niet te vatten! Dat God, degene die alles gemaakt heeft, het kleinste sneeuwvlokjes in de winter (die trouwens allemaal uniek zijn, geen één is dezelfde!), de prachtig nieuwe bloesem in de lente, de geweldig mooi gekleurde bladeren in de herfst en het verfrissende water in de zeeën voor in de zomer en nog zoveel meer, die God, die houdt van mij! En van jou en van iedereen! Hij kiest ervoor om een relatie te hebben met mij als nietig mensje en dat is waarom ik Hem wil dienen en zo ontzettend veel van Hem hou. Ik wil gewoon doen wat Hij van mij vraagt, dat is toch het minste wat ik kan doen voor al wat hij voor mij gedaan heeft? En zelfs dan nog is dat veel te weinig, niets is gelijk met de liefde van God voor mij, niets, maar dan ook werkelijk niets is groter dan Hem! Hij die mij zo geweldig gemaakt heeft. Ik kan der soms echt niet van over!

Ik wil doen wat Hij deed en meer en meer gaan lijken op Zijn Zoon Jezus. Ik wil dat Gods kracht ook zo door mij heen werkt, want wij zullen grotere dingen doen dan dat Jezus voor ons gedaan heeft. Dat is dan ook waar ik voor wil gaan, ik wil geweldige dingen met God mee maken en ik heb daar werkelijk alles voor over. Want God verdient alle eer en glorie, alles wat adem heeft behoort Hem toe. Hij is de grootste, prachtigste, krachtigste, meest rechtvaardige, liefdevolle, geweldige, zorgzame, voorzienende, menslievende, betrouwbaarste, bijzondere, bovennatuurlijke, genezende, herstellende, creatieve,... God! Mijn koning, redder, raadsman, heerser, vader, vredevorst, vader, vertrooster, eeuwige, almachtige, altijd aanwezige...

De Here God is de beste en Hij houdt van jou!