woensdag 13 juli 2011

En toen was het einde daar.

Lieve Lezertjes!

Ik wil jullie even bedanken dat jullie mijn blog gelezen hebben. Ik heb genoten van jullie reactie. Helaas, het einde is nu aangebroken ! Wat ging dat ongelooflijk hard. Ondertussen ben ik alweer een goede 10 dagen thuis. Ook die tijd is alweer snel voorbij gegaan. Ik moet eerlijk toegeven dat ik verbazingwekkend snel ben omgeschakeld naar 'het gewone' leven om het zo maar te zeggen. Die laatste 2 weken na foundation hebben we op één of andere manier toch een stuk afgebouwd. We hebben nog les gehad over relaties, huwelijk en seksualiteit. Echt super interessant moet ik eerlijk toegeven, toch nog handige informatie te weten gekomen.
Daarnaast zijn we nog bezig geweest met onze scriptie. De definitieve versie was opgestuurd naar Roeline, klaar om af te drukken. Dit betekende alleen niet dat het gedaan was, onze presentaties moesten nog voorbereid worden. Ook daar zijn we toch wel een tijd zoet mee geweest. Ik zelf heb hem 3 keer op voorhand geoefend voor we het effectief moesten brengen. Daarbij had ik verschillende mensen verteld dat ik mijn theorie tijdens mijn presentatie in praktijk zo brengen. Inderdaad, ik zou live profetisch zingen. Ik had er helemaal zin in en was er helemaal klaar voor, dacht ik.

De laatste dag was aangebroken, opruimen en schoonmaken was de boodschap. Beetje bij beetje, stukje voor stukje de kamer leeg maken. Het was wel fijn dat we dit allemaal zelf en alleen moesten doen, hierdoor kon ik toch afscheid nemen van mijn plekje op de school. Mijn kamer waar ik gelachen heb, gehuild heb. Gebeden en gezongen heb. Nieuwe dingen ontdekt heb of opnieuw na gedacht heb over oude dingen. Een plek waar ik vriendinnen ontvangen heb of uren lang met hen geskyped heb. Een plek waar ik geslapen heb en opgestaan. Een plek waar zoveel gebeurd is en waar ik toch een beetje moeite mee had om afscheid van te nemen. Gelukkig is het me gelukt.

Die avond zelf was het de afsluiting met presentatie van de scripties. Eerst alles klaar zetten. Voor we het wisten waren de eerste gasten daar al. De laatste uren waren officieel ingeslagen. Toen was het dat ik een beetje begon te panikeren: 'Wat heb ik gezegd dat ik mijn scriptie live zou uitvoeren?!' Op dat moment begon ik even twee keer na te denken, maar uiteraard, het was al te laat. De stress verdubbelde zich nog een keer toen Rein zijn begeleider net niet op tijd was, waardoor ik als eerste moest beginnen. Gelukkig is het echt ontzettend goed gegaan. Ik heb hele fijne commentaren gehad. Het leerkracht zijn zit blijkbaar ergens in mij verscholen. Dit scheelt hem wel, want ik ga volgend jaar een leerkrachten opleiding doen! Over drie jaar ben ik als alles goed gaat leerkracht van het secundair onderwijs voor de vakken Muziek en Engels. Ik zie het helemaal zitten! Een nieuw hoofdstuk met nieuwe dingen. Spannend!

C7 zit er op, maar een nieuwe tijd ligt mij te wachten. Met een geweldige kwalificatie op zak (het soort diploma dat we gekregen hebben na de school), kan ik de wereld aan! Nu ja dat is misschien ook weer een beetje overdreven. Ik zie het alleszins zitten om het nu zelf te gaan proberen. Al de geweldige dingen die ik op de meest geweldige Bijbelschool (naar mijn idee) geleerd heb mag ik nu zelf ik praktijk gaan  brengen. Ik stel mij zelf open naar God en wil gaan doen wat Hij van mij vraagt. Nu moet ik zelf de situaties gaan creëren waarin ik voor mensen kan gaan bidden enzo.

Ik kan je niet verzekeren dat na dit bericht nog een blogbericht komt, maar het kan altijd. We zien het nog wel. Mensen die mijn scriptie graag zouden willen lezen mogen mij altijd mailen of aanspreken, dan stuur ik hem digitaal door of zorg ervoor dat je hem in handen krijgt. Rein heeft zijn scriptie gemaakt over: 'Multimedia als communicatie middel in de Kerk'. Wie deze wil lezen mag mij of Rein ook altijd aanspreken.

Ik wens jullie Gods rijkelijke zegen in jullie leven. Ik hoop dat jullie allemaal een levende relatie met Hem zullen kunnen opbouwen. Dat jullie Hem zullen kennen als een Vader en een Vriend. Als iemand dat er voor je is en je nooit alleen laat. God is liefde, Hij heeft altijd het beste met je voor!

Liefs, Caressa

2 opmerkingen:

  1. Hallo lieve Caressa,

    Ja, meiske aan alles komt een eind. Ook aan de Bijbelschool C7-periode. Maar wat je dit jaar hebt mee gekregen zal je de rest van je leven tot steun zijn. Als je straks op school zit in Gent, zul je opnieuw merken hoe verschrikkelijk arm de mensen om je heen zijn die God, Jezus en de Heilige Geest niet kennen zoals jij. Zoals je zelf al schreef in je laatste alinea: God is er altijd voor jou, in alle omstandigheden. Maar Gods woord zegt ook: Laat het je niet bevreemden dat je verdrukking ondervindt. Het hoort er bij en s. zal niet nalaten om te proberen je van de rechte weg af te halen. We blijven dan ook voor jou en Rein bidden dat je zult volharden tot het einde.

    Liefs van Opa en Oma Hessels

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo lieve schat,

    Het was tot om je blogs te lezen, maar nu heb ik je weer in het echt thuis en dat is altijd beter.
    Het is spannend om te zien hoe alles verloopt in jou leven en in dat van Rein en ik ben blij dat ik dat mee op de voet mag volgen.
    Misschien zet je dat weer in je volgende blog het vervolg van jou en Rein?
    We zullen wel zien,
    Ik hou van jou
    Liefs mama

    BeantwoordenVerwijderen