maandag 20 juni 2011

C7 meets Foundation4Life.

De voorlaatste week is ingegaan! Het is gewoon niet te geloven dat het einde zo dichtbij komt. Nog slechts twee weken, enkele dagen,... De scriptie is vandaag officieel opgestuurd naar Roeline. Het laatste wat dus rest is dat zij er nog één keer doorheen gaat om het dan te printen en te bundelen. Hier op C7 moeten we enkel nog een presentatie maken van de scriptie. De kunst zit er in om daar niet te licht over te gaan, maar om juist iets sterks neer te zetten. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga doen. Ik vertrouw erop dat het wel goed zal komen. Hoe ik het ga aanpakken weet ik nog niet helemaal, maar ik heb al enkele ideeën.

Maar tot zover de scriptie. Vorige week zijn we in Zelhem geweest. C7 is niet de enige bijbelschool waar Wim en Corrie bij betrokken zijn. Wim geeft les op nog een aantal andere bijbelschool, samen met Corrie zit hij dan ook in onder meer de adviesraad van Foundation 4 Life. Dit zorgt tegelijkertijd voor een samenwerking binnen de twee scholen. In het begin van het schooljaar is deze geweldige bende een weekje bij ons geweest en vorige week was het onze beurt om die kant op te gaan. Na een lange rit kwamen we eindelijk aan op de Bettelt. Een Christelijke camping waar deze Bijbelschool een plekje gevonden heeft. Al meteen klikte het weer met de andere studenten. Ik moet eerlijk toegeven, ik voel mij gelijk thuis als ik Nederland binnenkom. Komt het door de diepe wortels? Ik zou het niet weten.

Die zelfde avond nog hadden we een actie. Wim zou onderwijs geven over hoe op straat evangeliseren door wonderen doen in de plaatselijke Christengemeente in Doetinchem. Na het avondeten trokken we hier dan ook met z'n allen heen. Het was een hele fijne avond. Het is echt fantastisch om te zien hoe wonderen bijzonder blijven zelfs al heb je het al wel 100 keer gezien. Die avond proberen op tijd te gaan slapen want de volgende ochtend moesten we weer vroeg op. :'s Morgens begon het programma al snel met het uitdelen van folders in de stad. We hebben hiermee een heel fijn gesprek gehad met twee dames in een skate parkje. We hebben kunnen vertellen over wie God is en wat Jezus voor hun gedaan heeft. Dat ze opnieuw bij God kunnen komen doordat Jezus voor hun aan het kruis gestorven is. Ik ben benieuwd wat God met dit gesprek nog verder gaat doen in de levens van deze dames.

De middag zou normaal gevuld zijn met een kindergenezingsdienst, maar hier kwamen helaas maar twee kinderen opdagen. Echt ongelooflijk jammer. Het programma werd omgegooid, één van de studenten van F4L zou zich die middag laten dopen. Super hip! Kom je een keer in een andere bijbelschool wordt er gelijk een student gedoopt. Ik vond het echt helemaal fantastisch. Die avond hadden we een gebedsgenezingsdienst voor volwassenen. Deze was heel goed, heel veel mensen van de gemeente waren aanwezig en enkele van uit de stad zelf. Heel veel mensen zijn die avond aangeraakt geweest door de kracht van Gods Geest. Ik heb zelf ook mogen bidden voor verschillende mensen, samen met een student van F4L en echt alle mensen voelde een stroom van Gods liefde door zich heen gaan. Het was zo ontzettend bijzonder! Na deze vermoeide avond weer snel naar bed. Moeheid alom!

De volgende dag hebben we 6 uur lang geëvangeliseerd, althans dat was de bedoeling. In de ochtend ging het redelijk goed, best wel wat mensen gesproken, maar toen! Rein en ik hadden honger gekregen dus we gingen eten. Toen begon het, eerst een beetje en dan harder, nog harder,... Voor we het wisten moesten we rennen naar de bus om op tijd droog ergens te zijn. Inderdaad, een plensbui, zodanig hard dat je mekaar amper kon verstaan. Na de regenbui was het moeilijk opnieuw moed te vatten om verder te evangeliseren. 6 uur is echt te lang, dat moet ik eerlijk toegeven. Het beste van al was dat er 's avonds nog een gebedsgenezingsdienst op ons stond te wachten. Gelukkig is het zo dat eens je daar bent je weer wakker bent. Het was een hele fijne avond. Jammer genoeg ook onze avond van vertrek. Na deze lange dag hadden we het voorrecht om nog maar eens 3 uur lang in de auto te zitten. Gelukkig voelde het niet zo lang.

Rond een uur of 1 kwamen we thuis aan. Ik was blij dat ik gelijk naar mijn bedje mocht  gaan. Die volgende dag heerlijk uitslapen, want 's middags stond de eerste les alweer op ons te wachten. Haha! Het leven op C7 houdt niet op, of om het met Corrie's woorden te zeggen: "Op C7 bollen we nooit uit!" We blijven doorgaan tot het einde en ik geniet ervan. Vandaag de laatste opdracht afgerond. Woensdag hebben we ons laatste examen en dan op het einde nog onze presentatie. Ik moet eerlijk toegeven dat ik heerlijk ga genieten van een geweldige vakantie hierna! Maar ik ga het allemaal ongelooflijk hard missen, dat weet ik ook. Het is behoorlijk dubbel. Spannend. Leuk. Jammer. Tegenstrijdig! Eerst nog maar focussen op de school, het einde komt vanzelf wel! Haha.

Tot de volgende keer!

1 opmerking:

  1. Yeah, het was leuk hé!
    Je schrijft erg leuk meid, ga zo door!
    Blessings, x Wendy

    BeantwoordenVerwijderen