zaterdag 6 november 2010

Mijn allereerste blog bericht OOIT!

Eindelijk is het zover, ik heb ook een blog! Mijn lieve Rein heeft hier dus op één of andere site iets ingesteld zodat ik jullie ook kan amuseren met mijn kleine verhaaltjes en belevenissen, zodat ook ik jullie voor enkele minuten kan bezighouden met mijn gedachtengangen en ervaringen. Lang leve Rein dus! Want zonder hem was Facebook en mail mijn limiet geweest.

Ondertussen zijn we alweer een zeven tal weken bezig op de bijbelschool C7 en het is fantastisch. Ik ben niet van plan om alle verhalen van de afgelopen weken hier op te schrijven, dus indien je daar over wilt weten ga dan kijken op de weblog van Rein of op mijn Facebook uiteraard, hoewel daar ook niet al te veel op staat maar goed. Toch kan ik je wel vertellen dat de afgelopen weken al meer dan geweldig zijn geweest. Ik heb al ontzettend veel bijgeleerd en mijn geloof is al ontzettend gegroeid. Daarbij heb ik al geweldige dingen zien gebeuren onder mijn handen en onder die van Rein en Nathanaël (mijn medestudenten). En natuurlijk ook onder die van Wim (onze directeur). Ik vind het toch vooral geweldig om te zien hoe God juist door ons als 'groentjes' heen werkt. Het is vooral geweldig om te zien hoe de kritische mensen aangeraakt worden door God en dit niet kunnen ontkennen, hun gezichten veranderen van star naar een glimlach. Zo zie je maar, Gods aanrakingen gebeuren niet onopmerkelijk. Ook moet ik eerlijk toegeven dat niet elke keer als we voor iemand bidden er iets duidelijk gebeurt op dat moment. Ik heb met mama hier over gebabbeld en zij zei toen iets zeer opmerkelijk: 'Het lijkt misschien dat er op dat moment niets gebeurt, maar in de geestelijke wereld gebeurt er wel degelijk iets. In de Psalmen kan je wel meer lezen dat koning David ergens voor bidt, maar dat hij het gevoel heeft dat hij niet gehoord wordt, maar God verzekerd hem dat Hij voor hem zal zorgen. En ook in Jakobus 5:16b staat dat het gebed van de rechtvaardige een krachtige uitwerking bezit. Aangezien wij allemaal doordat we geloven in God gerechtvaardigd zijn, kan het niet zijn dat er NIETS gebeurt als we aan het bidden zijn. Soms staan we net weer een stap dichter bij de eindoplossing door ons gebed.' Ik wil daar nog bij voegen dat een groot geloof voor grotere stappen kan zorgen en dat je daardoor in één keer bij de bijvoorbeeld genezing kan zijn, maar klein geloof doet ook wel zeer zeker iets. En het belangrijkste vooral is dat we blijven doorgaan. Durven op ons bek te gaan en blijven door gaan.

Nu komende maandag vliegen we er weer in op C7. Net een heerlijk vakantie gehad, waar ik lekker creatief aan de slag ben kunnen gaan. Zo heb ik samen met mijn geweldig lief zusje en geweldige mama cupcakes gebakken en versierd, kaarsen gemaakt, soep gemaakt, gesingstart... Hiervan kan je de foto's bekijken op Facebook (mensen die mij kennen kunnen dit zien). En op dit moment ben ik bij Rein thuis, vanavond is het verjaardagsfeestje van Marjan (de mama van Rein...) en morgen is het huiskerk in Tienen. Nog even ontspannen en er dan weer invliegen. Ik zal proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden al Rein mij niet teveel afleid! :D

Tot de volgende!

3 opmerkingen:

  1. Yes, yes, yes, ik ben de eerste die reageert!
    Leuk dat je nu ook een blog hebt.
    Ik zie al uit naar je verhalen.
    Geweldig gewoon, hoe smaakvol je kan schrijven. Zalig!
    Meid, geniet van de volgende periode op C7, go for it en deel uit van wat de Heer je geven gaat. Ik ben benieuwd.
    Knuffel en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. *Vind ik leuk
    Zo weten we toch dat Caressie nog leeft daar in het verre Leuven :)
    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Caressa,
    Van Roeline de link van je blog gekregen. Ik wist ten eerste nog niet dat Zweden niet doorging en dat jullie nu in België bij C7 de bijbelschool doen. Verrassing dus! Maar wel heel leuk om je verhaal te lezen. Voor de lezer is dat ook weer geloofsopbouwend. Voor mij in ieder geval wel.
    Ik ga het bijhouden hoor!

    Groetjes aan Rein en een knuffeltje van ons.

    Ger & Christel

    BeantwoordenVerwijderen