woensdag 2 februari 2011

In Colombia!

Op facebook geraak ik niet, maar dit kan gelukkig overal. Gisteren rond 17u30 hebben we eerste stappen gezet op Colombiaanse bodem. Mensen, ik ben in Zuid-Amerika! Gisteren kon ik het zelf amper geloven, maar nu besef ik het toch wel ten volle: Heerlijk warm weer hier (om en rond de 30 graden), geen regen en geen wolken.  Genieten van de zon met amdere woorden.
Het verkeer is niet zo erg als in India (luisterend naar die verhalen), maar toch rijdt hier ook alles door elkaar en even snel. Zelf de vrachtwagens rijden super snel. En veel brommertjes, logisch ook want door het grote aantal auto's mag je 1 dag in de week maar binnen de paar uur rijden. Best grappig eigenlijk. Echt veel hebben we nu nog niet gedaan, vooral kennis gegemaakt met onze gastgezinnen. Mireya en ik slapen bij Johan (een Nederlander) en Pilar (een Colombiaanse). Rein en Nathanael slapen dan bij andere mensen uit de gemeete en Wim en Corrie bij Hein en Teya.

De mensen hier zijn allemaal super lief en ik voel me best wel thuis in dit land. Ik geniet met volle teugen van alles wat we zien, eten, ruiken,... ongelooflijk! Ik zou jullie zo allemaal hier naartoe willen nemen. Je moet wel van warmte houden, anders hou je het hier niet uit.

Nu ja goed ik ga jullie laten (het typen hier gaat niet zo erg snel en vlot...) en genieten van nogeen rustige middag. Vanavond gaan we naar San Louis (ofzoiets) naar een kerkdienst, ben dus enorm benieuwd naar hoe dat gaat zijn dus. Nog veel plzier allemaal in de koude landen en hopelijk tot snel!

Gods zegen en dikke knuffel vanuit het warme Colombia!

PS: ik heb geen berijk hier in Colombiam, dus sms'en heeft niet veel zin, stuur dan naar Rein als het echt dringend is.

2 opmerkingen:

  1. Dag lieve meid,
    Heerlijk om iets te kunnen lezen. Het bevalt je wel zo te zien. Top!
    Lukt het typen niet goed, omdat je een QWERTY klavier hebt? Vermoedelijk wel, aangezien het Zuid Amerika is. Was in India ook zo, heel lastig. Maar ... je kunt in ieder geval ons op de hoogte blijven houden.
    En je gmail post kun je ook ontvangen vermoed ik, want ook die kun je overal ter wereld natuurlijk openen.
    Geniet van alles wat jullie mogen uitdelen vanuit God. We blijven op de hoogte van jullie belevenissen.
    Love you en dikke knuffel van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Caressa,
    wat leuk al zo vlug wat van je te horen. We wisten al dat jullie goed aangekomen waren, maar nu al de eerste indrukken en die zijn positief. Het is niet niks zo ineens in een totaal andere cultuur terecht komen. Wat zul je veel te vertellen hebben. Op het ogenblik is je vader hier om gaten te boren en van alles op te hangen. Ons appartement wordt hoe langer hoe gezelliger. Als jullie weer terug zijn, uitgerust en wat op verhaal gekomen, dan moet je samen met Rein eens komen en verslag uitbrengen.
    Doe hem onze hartelijke groeten.
    Een dikke knuffel van Oma en Opa B.

    BeantwoordenVerwijderen