zondag 23 januari 2011

NOG 9 DAGEN!

Over 9 dagen vertrekken we alweer naar COLOMBIA! Ja ja, ik kan het zelf bijna niet geloven, maar over 9 dagen stappen we in het vliegtuig om dan in Madrid een tussenstop te maken en om dan 11 uur te vliegen naar het continent aan de andere kant van de oceaan: Zuid-Amerika. Tot nu toe weten we nog altijd niet wat we daar precies gaan doen, dus het is nog altijd even spannend. Ik weet ook niet of ik daar mijn blog regelmatig ga kunnen updaten, maar we doen ons best.

Colombia in het vizier of niet, dat maakt voor ons niet uit om er nog hevig tegen aan te gaan. Vorig weekend zat zo helemaal volgeboekt. Met natuurlijk allemaal fijne dingen. In de Christengemeente Londerzeel hadden ze een XL-weekend (=een weekend in een bepaald thema met eventueel een gastspreker). Zaterdag hebben we de eerste dag meegemaakt met Daniël Renger (van Evangelisch Centrum Europoort) en de leiders van de BTC-gemeenten. Dit was echt zeer sterk, de verschillende leiders gezegend en er zijn krachtige profetieën uitgesproken. 's Avonds was er dan nog een samenkomst met Daniël Renger, waar dan iedereen naartoe mocht komen. Ook echt een super sterke avond. Ik heb er helemaal van genoten en heb Gods aanwezigheid weer van heerlijk dichtbij mogen ervaren. Dat is altijd fijn natuurlijk.

Zondag morgen zijn we naar de Christengemeente Diest geweest. Een gemeente waar ik hiervoor nog nooit geweest was, dus dat is leuk. Ik heb genoten van de dienst, vooral van de boodschap die Wim te brengen had. God heeft niet een beperkt aantal wonderen dat hij wil doen op een dag, Hij wil er gigantisch veel doen! En het maakt ook helemaal niet uit of de wonderen nuttig zijn of niet, God wilt altijd wonderen doen! Is dat niet geweldig? Ook vertelde Wim over Jezus die zich soms in moeilijkheden bracht om dan van God een wonder te ontvangen om er uit te komen. Denk maar aan de eerste brood vermenigvuldiging. Dit wonder was niet nodig, toch heeft Jezus het gedaan. Hoewel er geen brood was, liet hij de mensen in groepen zitten om te kunnen eten. Hij sprak een zegen uit over de enige vijf broden en twee vissen die er waren en de hele mensen massa van 5000 mannen (vrouwen en kinderen dus niet mee gerekend) krijgt te eten. Meer nog: er blijven achteraf nog 12 manden over! Ongelooflijk is het eigenlijk. Mij heeft het echt geraakt, waardoor ik steeds meer en meer geloof krijg voor wonderen onder mijn handen. Die ochtend zelf heb ik gebeden voor een vrouw waarvan haar nek vastzat, waardoor ze haar arm niet helemaal meer kon optillen. Na mijn gebed was alles los, geen pijn meer en ze kon haar arm optillen! Is dat nu niet fantastisch?!

Na de dienst zijn we doorgereden naar Schiphol-Rijk. 's Avonds was daar een jongeren samenkomst (Baan 7) waar Wim zou spreken en waar we weer zouden bidden voor mensen. Na een fijne aanbidding, ging Wim spreken. De jongeren luisterde aandachtig. Op een gegeven moment ging Wim het eerste wonder demonstreren (vergelijken van de lengte van armen en benen). De eerste kwam naar voor met rugklachten, Wim bad voor haar benen en die kwamen gelijk. Alle jongeren stonden er gelijk met hun neus bovenop, de zaal was zo vol verwachting naar God! Ook heeft hij voor de tweede keer voor een voeten gebeden die ongelijk waren, en de ene voet werd groter! SUPER! Vervolgens mochten wij ook bidden voor de mensen. Ongelooflijk wat er allemaal is gebeurt onder mijn handen ook weer. Een meisje waarvan de nekpijn verdween, één waarvan de spierpijn over het lichaam verdween. Een meisje die platvoeten had, maar na gebed echt zoiets had van volgens mij zijn mijn voeten omhoog gekomen! EN! Een meisje waarvan de ene voet kleiner was, die dus ook groter werd! GEWELDIG! Ik wou echt dat jullie het ook meegemaakt hadden, ik word daar zo ontzettend enthousiast van! Ik vind het geweldig.

In de week die volgde is Gerard de Groot nog komen lesgeven en hebben we onze eerste les homiletiek (=hoe preken) gekregen. Maar daar ga ik een andere keer meer over vertellen. Verwacht dus (relatief) snel maar weer een bericht!

Gods zegen en Liefde voor jullie allemaal! Hij houdt ook van jou!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk he lieve schat, wat een voorrecht om dit allemaal mee te kunnen maken! Ik ben blij te lezen dat je zo geniet.
    Hoe was het in Maaseik vandaag? Nog mensen van buitenaf? Ben heel benieuwd.
    Wij hadden een fantastisch doopdienst. Je hebt de foto's al wel gezien op FB, ik heb je commentaar al gelezen.
    Love you.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ja Roeline is me al weer voor.
    Tof om iets te lezen over je wel en wee.
    Ik lees dat je echt mega veel meemaakt. Goed dat je voor je vertrekt nog even vrij hebt voor je je er helemaal ingooit in Columbia.
    Ik zie uit naar woensdag als je weer een poosje thuis bent.
    Liefs mama

    BeantwoordenVerwijderen