woensdag 8 december 2010

Vrij weekend !

Het is alweer bijna een week geleden dat we naar huis vertrokken voor ons vrij weekend. Ik moet eerlijk toegeven, ik heb er super van genoten. Even een weekendje helemaal geen verplichtingen, lekker niets doen. Donderdag hebben we onze C7-periode afgesloten met een gebedsuurtje met Roeline onder haar leiding.
Dat samen bidden is echt super fijn. Tijdens deze tijd moesten we ook bidden voor een vrouw die een woord nodig had. Ze zit in een bepaalde situatie en komt er zelf niet uit, dus heeft ze aan Roeline gevraagd of ze wou bidden wat Gods antwoord  is op haar vraag. En ja, Roeline heeft ons mee ingeschakeld. De jongens hadden beide iets, ik had niets, maar echt helemaal niets. Dit was best  balen aangezien het mij anders altijd wel lukt om Gods stem te verstaan. Maar goed, de volgende keer (morgen dus) gaan we nog is opnieuw ervoor bidden, dus het komt wel! Gelukkig draait het niet om dat kleine stukje en heb ik de rest van de tijd echt wel genoten van het  bidden en God zoeken.

Hierna was het koffers in de auto doen en naar huis vertrekken! Op tijd vertrokken in de hoop dat we geen last zouden hebben van de files, wat op deze tijd normaal gezien wel het geval was. Even bidden dus voor vertrek zodat God ervoor zou zorgen dat we snel thuis zouden zijn en weet je wat? We hebben gewoonweg helemaal geen files gehad! Als we de R0 (de ring van Brussel, maar R0 klinkt wel stoer) opreden naar Londerzeel toe was er gewoonweg helemaal GEEN file! Super cool! Met andere woorden we waren snel thuis.

Die donderdag avond gewoon heerlijk tv gekeken en ontspannen. Die volgende dag van hetzelfde en die dag erna eigenlijk ook. Vrijdag avond hebben we wel nog feestje gehad van de trouw van de Gille (één van mijn jeugdleiders die deze zomer getrouwd is in Engeland). Ik vond het echt super gezellig, hierdoor konden we de tijd nemen om uitgebreid met mensen te babbelen die we dus al super lang niet meer hadden gezien. En we konden eindelijk de pull die we gemaakt hadden ook voor de Gille afgeven (we hebben recent een pull laten maken voor onze jeugdgroep, dus hij had er nog geen), het was geweldig om te zien hoe blij hij hiermee was! De volgende dag heerlijk uitgeslapen en in de middag door de sneeuw (JIPPIE!) naar de speelgoedwinkel gegaan voor cadeaus! Zondag zouden we Sinterklaas vieren bij Rein thuis, dus daar moesten we nog het één en het ander voor inkopen. Na dat gedaan te hebben konden we naar huis om lekker op te warmen en alles in te pakken. En 's avonds hebben, jaja zeer zeker!, de kerstboom gezet! Ik vind dat zo ontzettend geweldig om te doen! Het huis heerlijk gezellig maken met slingers, kerstboom, kerstballetjes en heel veel lichtjes. Het ziet er nu formidabel uit. Alleen wel jammer dat ik het de volgende dag alweer moest achterlaten en er over twee weken pas weer van kan genieten.

Zondag zijn we naar de samenkomst geweest in Londerzeel. Dat was alweer onze laatste dag in Londerzeel, na de dienst zouden we vertrekken met de trein naar Tienen, naar de ouders van Rein. Na de dienst komt Roeline naar ons toe om ons te melden dat ze ons wel helemaal naar Tienen zou brengen. Zo lief! Nu moesten we dat hele stuk niet doen met onze zware koffers, maar konden we deze gewoon in de auto gooien en zitten. Dankjewel Roeline! Bij Rein zijn ouders zouden we die middag Sinterklaas vieren. Iedereen had lootjes getrokken en moest voor die persoon dat ze dan getrokken hadden een cadeau kopen en een gedicht schrijven. Ik had Joël en Rein had Tine, dus wij konden samen een spel voor hun kopen, we moesten wel apart een gedicht schrijven natuurlijk. Kevin (de vriend van Renny, de zus van Rein) had Rein en heeft een spel voor hem gekocht (Take 10! àhier op klikken leidt je naar een site waar dit spel op staat), echt een super tof spel. Ik heb van Joël een cupcake-bakplaat gekregen. Zo kan ik thuis samen met de andere bakplaat die we daar al hebben 24 cupcakes tegelijk maken! Ik heb er al zin in. In ieder geval, het was een superfijne tijd ook daar. Maandag was ook heel ontspannen, de spelletjes spelen die we gekregen hebben enzo... Ik heb genoten.

Ondertussen zijn we dus alweer eventjes terug op C7. We hebben alweer les gehad van Wim, over de pijlers van het geloof, les gehad van Koen, we zijn begonnen aan onze eigen flyer! Dit is een flyer waar op geschreven staat hoe ik een keuze heb gemaakt voor Jezus en wat het gevolg daar van is enzo. Als het volledig uitgetypt is zal ik het ook op mijn blog plaatsen. Best wel stoer, zo een eigen flyer, ben benieuwd hoe hij er uit gaat zien als hij af is. Na het maken van onze flyer hebben we corvee gehad (schoonmaken) en nu weer ontspannen. Niet dat dat lang zal duren, want straks moet ik leren. Vrijdag hebben we alweer een examen (Charismata en Domata, dit zijn eigenlijk de verschillende manieren waardoor God via ons tot mensen wilt spreken en mensen wilt aanraken) waardoor toch goed geleerd moet worden. Gelukkig is het examen vrijdag pas en hebben we eerst nog les van Roeline morgen.

Nu ja... Tot zover mijn update voor dit moment. Ik zet mij zo achter mijn boeken, denk maar aan mij vrijdag.
Veel liefs en Gods zegen!

3 opmerkingen:

  1. Zalig om even je verslagje van het weekend te lezen. Zo'n weekend vliegt te snel weer voorbij he meiske, maar gelukkig is het alweer snel kerstvakantie en kun je ten volle genieten van vakantie!!!
    Morgen zie ik je nog even, kan ik je een hele dikke en lange knuffel geven ... want daarna is het pas weer op 5 januari :-( maar dan gaan wij nog even heerlijk nagenieten van een verlaat kerstfeestje :-)
    Meid, doe dat goed dat examen van Wim. Volgens mij moet je best wel dingen van buiten blokken.
    Groetjes en love you!
    Roeline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Caressa,
    We hebben zojuist je blog gelezen, maar hadden van je mama ook al gehoord dat het een echt rust- en hangweekend was geweest. Maar dat heb je soms ook nodig. Gezellig hoor! En nu er weer tegen aan. Zoals je al wel zult hebben gehoord hebben we afgelopen maandag een ander huis gekregen. Tussen Kerst en Oudennieuw verhuizen we naar de Menuetstraat 22. Veel mooier, meer huis.
    Liefs van Oma en Opa Hessels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Caressa,

    Met je blog ben ik weer helemaal ingelicht. Wat je bij ons hebt gedaan, hoor ik te weten, hoe het verder gegaan is, weet ik nu ook!
    Leuk dat je nu nog meer cupcakes kan bakken. Dat wordt lekker smullen over een paar weken. Nu kan ik iedere ochtend simpel de schakelaar bij de kerstboom omzetten en dan gaan een heleboel lichtjes aan. Is er ook een kerstboom bij C7? En mag jij die dan versieren, of doet Corrie dat liever zelf? Als je die boom dan ziet, dan verlang je nog meer naar kerst (en naar huis gaan). Misschien toch niet zo een goed idee …
    De ene opa en oma staan op het punt te verhuizen, je andere opa en oma zijn al verhuisd. Het huis is nog niet leeg maar het meeste is weg. Komende zaterdagochtend gaan mama en ik naar het appartement om er te kuisen (mama) en te klussen (ik).
    ’s Middags zijn we weer thuis om Leanne te helpen bij het leren van de examens.
    Zo dochter, geniet van het leven, samen met God en je naasten,
    Groetjes en dikke kuzz,
    papa

    BeantwoordenVerwijderen