maandag 13 december 2010

Uit logeren met Roeline en Henk

Afgelopen weekend zijn we weer uit logeren geweest, dit keer met Roeline en Henk. Het BTC-team heeft in Schinnen een Discipelschap Training gegeven, een beetje de vakken die wij krijgen op de Bijbelschool, maar dan in een verkleinde en verkorte vorm. In ieder geval, het was de laatste dag, ze zouden evalueren en achteraf nog met iedereen bidden en over hen profeteren. Ze hadden ons meegevraagd omdat dat anders onbegonnen werk zou zijn en daarbij, voor ons is het extra oefening natuurlijk.
's Morgens hebben we eerst nog examen van Wim gehad. Niemand wist echt wat we moesten verwachten, maar we hadden goed geleerd en begonnen dus vol goede moed. Naar ons idee is het dan ook best wel goed gegaan. Niet dat het simpel was, echt niet! Nu ja, de theorie vragen vielen wel mee, maar we moesten ook zo van die mails beantwoorden en dat was juist niet zo gemakkelijk. Nu ja, Wim moet ze nog nakijken dus van punten weten we nog niets. Maar het komt allemaal wel goed.

In ieder geval, rond een uur of 16 vertrokken we, allemaal de auto van Roeline ingepropt nadat we onze bagage achterin de auto hadden gestoken. Na een heel eind rijden kwamen we in de McDonalds aan! Jawel, zeer zeker. Dat kan deugd doen zo'n geweldige hamburger. Aangezien we geen last hadden gehad van files waren we super vroeg en konden we lekker lang blijven zitten met onze hamburger. Uiteindelijk kwamen we aan in Schinnen. Het was donker, dus echt zien waar we beland waren was moeilijk. Snel even bagage droppen en we konden gaan evalueren met de eerste DT-groep. Super gezellig en samen gebeden, echt fijn. Ik heb er van genoten. Daarna zijn we naar het huisje van Rein en Marleen gegaan (dit was het koppel waar Roeline en ik zouden slapen, Rein en Nathanaël sliepen in een ander huisje. Nu moet je weten, deze mensen hebben daar een boerderij die ze helemaal gerenoveerd hebben. Zij zelf hebben ze een huisje, iemand anders woont daar nog in één van die huisjes en dan zijn er nog twee vakantie huisjes. Echt super schattig zag het er uit, met zo'n super leuke binnenkoer (dit is een link naar een foto van die koer, op die site staan nog meer foto's). Het huisje aan de binnenkant zag er ook super leuk uit, helemaal zo in de kerstsfeer met alle lichtjes en versieringen. Voor het slapen gaan kon ik super gezellig bij Roeline op kamer zitten en nog even met haar babbelen. Was echt kei leuk en vooral lang geleden. Wel tof dat we zo even konden babbelen voor dat ze nu komende woensdag naar India gaat! En het is gewoon altijd gezellig om te tetteren voor het slapen gaan. Niet te laat ben ik dan ook vertrokken naar mijn slaapkamer en heb daar echt ontzettend goed geslapen, het matras en het dekbed... Hemels!

Het was dus al vroeg ochtend, hetzelfde hebben we dan gedaan als die dag ervoor. Ook super gezellig, voor we het wisten was het alweer gedaan en zaten we alweer in de auto naar huis. Normaal duurt zo'n weekend tot zondagmiddag dan, dus het was best vreemd om dan op zaterdag middag alweer terug thuis te komen. Daar kregen we te horen dat we 's avonds naar de Fire Night in Brugge zouden gaan. Het was daar best wel fijn. Ik heb genoten van de lofprijzing en aanbidding, absoluut! Alleen wel jammer dat we zo laat thuis waren (half 1), waardoor we alweer laat in bed lagen. Gelukkig zijn we die volgende dag naar de samenkomst in Leuven geweest, waardoor we niet al te vroeg moesten opstaan. Daar hebben we echt kunnen genieten van een geweldige zangdienst. Het leuke was dat Rein zijn ouders er ook waren zodat we zo ook weer even met hun konden babbelen (hoewel het nog maar een week geleden was voor we ze gezien hadden).

In de middag waren we dus ook vrij en konden we zo naar de kerstmarkt van Leuven! Ja joepie! Oh ik vond het geweldig om daar te zijn. Heerlijk in de koude kijken naar al die kerstspulletjes, die gezelligheid, de lichtjes en versieringen. Alleen best wel druk waardoor je niet rustig bij alle kraampjes kan kijken, plus, zoiets moet je blijkbaar niet doen met jongens, zij wouden de hele tijd doorwandelen. Maar goed, ik heb toch gevonden wat ik hebben moest en dat is het belangrijkste hè. Ik heb alleszins wel zin om nog is terug te gaan, woensdag misschien op mijn date met Karen.

Zoals je ziet, het weekend was dus niet zo druk, maar ik vond het wel leuk om zo is een keertje met andere lesgevers op pad te gaan. Vandaag hebben we alweer les (Grieks! Volgens mij heb ik een nieuwe passie ontdekt!) gehad en de eerste informatie over de Colombia reis! We hebben te horen gekregen wat we zoal mee moeten nemen en waar we voor langs moeten bij de dokter enzo, beetje praktische kant. Ik moet wel toegeven, nu het dichter bij komt, wordt het wel allemaal spannender hoor! Wat gaan we daar allemaal doen, wat wordt er allemaal van ons verwacht... Gaat het allemaal wel lukken enzo? Nu ja, echt zorgen moeten we ons niet maken, maar dat neemt niet weg dat ik het niet spannend vind. Ik ben echt ontzettend benieuwd wat dat allemaal gaat geven. Het is nog 49 dagen tot de reis... Nog (maar) 49...
Positief: het is daar ondertussen 25°C en... REGEN! Net geen onweer (wat ze de komende dagen verwachten). Ik heb er zin in!

1 opmerking:

  1. Hi Caressa,

    Vanmorgen heb ik Roeline naar Zaventem gebracht en zij is nu al een paar uur aan het vliegen. Benieuwd hoe ze het daar zal hebben in India, zeker bij die warme temperatuur. Ook daar is het ongeveer 25°C.
    En ga je nog veel moeten doen, voordat je naar Colombia kan? We zullen het wel volgen op je blog. Nog een goede week en dan is 2010 voorbij, wat C7 betreft. Of krijgen jullie "huiswerk" mee en ga je je opsluiten op je kamer ;-)
    Zo dame, dit was even een teken van leven. Ik wens je veel zegen en tot volgende keer.
    Groetjes, doei en knuff,
    papa

    BeantwoordenVerwijderen