zaterdag 14 mei 2011

Ik ben weer boven water!

Ik ga eerlijk toegeven, iets wat ik dit jaar heb ontdekt is dat ik niet bepaald een regelmatige blogschrijver ben. Ik doe mijn best! In ieder geval, het is alweer een eeuwigheid geleden dat ik nog iets geschreven heb. Het 'Teach 'n' Train-weekend' is er geweest en bij het jaarlijkse Teens Training waren we ook weer van de partij. In beide weekenden hebben we echt ongelooflijk de kracht van de Heer dichtbij mogen ervaren.


TNT kwam eerst, direct na onze vakantie kwamen we terug op C7 en konden we weer onze koffers inpakken om te vertrekken naar Nederland. De bedoeling van dit weekend was dat Wim en Corrie zouden onderwijs geven en dat we dat dan achteraf met elkaar in praktijk zouden brengen. Of omgekeerd, hing een beetje van de situatie af. Zo hebben we onderwijs gehad over de verschillende lofprijs vormen en die dan ook met elkaar getest. We hebben dus met elkaar gejuicht en in onze handen geklapt, maar ook gedanst en gezongen. Het was geweldig. Ongelooflijk wat een vrolijkheid dat met zich mee brengt, op zo'n moment vraag je je echt af hoe het komt dat je soms tijden na elkaar op zondag op je stoel kan blijven zitten. We moeten rechtstaan, dansen, juichen, dansen,... Het brengt blijheid in ons hart en God is er gewoon ontzettend blij mee. Ook ik heb dat zelf al vaak ervaren. Als ik verdrietig was, zette ik een liedje op, stopte muziekoortjes in mijn oren en begon te dansen. Ik moet eerlijk toegeven, dansen is niet mijn talent, maar je wordt er gewoon gelukkig van!

Een nachtje uitrusten en 'oprukken' naar Teens Training! Twee uur te vroeg stonden we op de afgesproken dag op het grote terrein. Gelukkig scheen de zon en konden we zo dus de eerste van vele zonnestralen opvangen. Voor de mensen die TT niet kennen, dit is een evenement voor jongeren, normaal gezien tijdens het Hemelvaartweekend. Teens Training staat gelijk aan 4 dagen in tenten leven en als je mee helpt met de op en afbouw: 8 dagen in tenten. Gelukkig was 'de kleine brogel' (ofzoiets), vooral Paaszondag), de warmste plek van HEEEL Europa, jaja! 'Toevallig' niet in Ukkel, maar op de plek waar Teens Training was. Je kunt dus al raden, ik ben behoorlijk bruin thuis gekomen.

TT zelf was ook echt genieten, geweldige mensen ontmoet en terug gezien, gelachen en serieus gebabbeld en lekker gegeten... Het is een hemels paradijs daar, haha! Voor het eerst heb ik meegedraaid in een gebedsteam. Dit was ook enorm fijn, samen met de rest bidden dat God aanwezig zal zijn tijdens het kamp, bidden voor mensen apart,... Gewoon er zijn en een stukje van God laten zien. Ik heb er echt enorm van genoten. Doorheen de Bijbelschool krijgen we echt allemaal verschillende dingen aangereikt, dit heeft voordelen en nadelen. Voordelen zijn dat ik nu weet dat tieners ook helemaal geweldig zijn en een nadeel is dat ik moet kiezen tussen heel veel verschillende functies op kampen enzo. Het komt allemaal goed!

Voor de rest zijn we nu begonnen met onze scriptie. Dit is kan je zien als een lang artikel over een bepaald onderwerp. Ik ben van plan om het onderwerp 'het profetische lied vanuit de Bijbel in de tijd van nu' te bekijken. Als het klaar is plaats ik het misschien wel online, hangt er vanaf hoe goed het is uiteraard. Ben wel benieuwd naar hoe het allemaal gaat verlopen. Ik zal er alleszins veel mee bezig gaan zijn, maar dat vind ik niet erg. Ik kan er echt van genieten om in een bepaald onderwerp te kruipen, dus dat komt goed!

Hier ga ik jullie bij laten voor deze keer. Morgen eindelijk weer een keer uitslapen, de laatste restjes vermoeidheid van TNT en TT in bed achterlaten, ik kijk er naar uit!

Tot de volgende keer!

1 opmerking:

  1. Hey Caressa!!

    Yes, leuk onderwerp voor je scriptie!! Ben zo benieuwd wat je allemaal gaat ontdekken!! Wil het in ieder geval ontzettend graag lezen als ie klaar is!!

    Liefs,
    Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen