maandag 4 april 2011

Weekend in de meest Noordelijke Provincie-hoofdstad van Nederland.

Weer een heel weekend vol actie achter de rug en het was FANTASTISCH! Jaja, dit keer bracht de auto ons helemaal naar het Noorden van Nederland, naar Groningen. Het is de meest noordelijke provincie-hoofdstad van Nederland, met slechts 0,82° verschil met Leeuwarden, Friesland. Maar inderdaad, dit was een enorm lange reis. 3 tot 4 uur in de auto zitten. Als je aankomt heb je het wel helemaal gehad moet ik eerlijk toegeven.
Rond een 16 uur kwamen we aan bij het huis van Jan en Tilly Hooikammer, voorgangers van de Vrije Baptistengemeente Groningen. Echt super gezellig. Na daar een hapje gegeten te hebben zouden we de groep ontmoeten waar we de rest van het weekend mee samen hebben gewerkt. De gemeente daar is  bezig met een training "In de Frontlinie" genaamd. Deze avond zou Wim les geven over geestelijk oorlogsvoering, op het einde van de avond hebben we het gelijk in de praktijk gebracht. Een enorm krachtige avond, de mensen waren enorm onder de indruk en dus gelijk blij dat we er waren. We voelde ons dan ook direct opgenomen in de groep, wat natuurlijk ook enorm fijn is. Na de avond gingen Rein, Nathanaël en ik met onze gastgezinnen mee. Dit waren echt fantastische mensen. Ik heb zo enorm genoten van hun openheid en gastvrijheid. Het leuke was, dat de mensen waar Rein en Nathanaël sliepen en de mijne goede vrienden waren, waardoor we ook met z'n allen zo'n beetje op trokken.

Zaterdag hebben we les gehad over Treasure Hunting en over het bidden voor ongelijke benen op straat. Best spannend, want in de middag zouden we het allemaal in praktijk gaan brengen. Voor dat het zo ver was, moesten we eerst bidden dat God ons zou laten zien welke persoon dat we zouden moeten aanspreken. Nu ja, ik moest denken aan een vrouw met een rode jas en zwarte laarzen bij een bushalte. Het was best cool, want ik heb twee keer een vrouw met een rode jas en zwarte laarzen (zoals God het mij had laten zien) zien voorbij fietsen. Maar ik kon haar dus niet aanspreken. Uiteindelijk hebben we nog wel een vrouw aangesproken met een rode jas bij een bushalte en haar kunnen vertellen dat God van haar houdt. Want dat is zo, God houdt van alle mensen van de hele wereld, wat ze nu ook denken of doen. Fantastisch toch?

Daarna hebben we nog gebeden voor mensen met ongelijke benen, in totaal hebben we zo met de hele groep voor ongeveer 70 mensen mogen bidden, waarvan ruim 60 mensen de benen weer gelijk kwamen te staan. Die avond gingen we door op het spoor van genezing, want we hebben nog een gebedsgenezingsactie gedaan. Deze was heel bijzonder, God was duidelijk aanwezig. En het mooie was, dat er wel meer als 50 mensen van buiten de kerk aanwezig waren op die avond. Ik hoop echt dat ze hebben mogen ervaren dat God echt bestaat en er ook voor hun nog altijd wilt zijn. Maar ja, dat zijn dingen die de gemeente van daar verder mee moet bezig zijn, dat kunnen wij niet vanuit België.

Zondag zijn we na een gemeenschappelijk tandenpoets-moment met mijn gastgezin vertrokken naar de kerk (ik vond het geweldig). Daar hebben we in de ochtend gewoon een dienst in hun kerk meegemaakt (1500 mensen!) en in de middag hebben we gezellig gebabbeld met onze gastgezinnen. Echt bijzondere mensen met geweldige dromen. 's Avonds was er dan weer een genezingssamenkomst voor mensen van de gemeente zelf. Ook daar zijn echt bijzondere dingen gebeurt. Rugklachten die verdwenen en een man die helemaal vol was van God. Hij ervoer God zelfs zo dichtbij dat hij nog amper op zijn benen kon blijven staan. Het geluk was in zijn ogen te lezen echt prachtig. Ik geniet er altijd zo enorm van om de mensen zo blij te zien nadat God hun aangeraakt heeft. God is gewoon een geweldig God en Hij houdt zoveel van de mensen, ik hoop echt dat er steeds meer en meer mensen gaan zijn die gaan ervaren en beseffen hoeveel dat God werkelijk van hun houdt.

Na die avond moesten we de hele rit naar huis nog doen. Dit was geen enkel probleem, amper auto's op de weg waardoor we flink konden doorrijden. In 3 uur tijd waren we weer thuis, met andere woorden, ronde een uur of half 3 's ochtends kon ik in mijn bed kruipen en heerlijk in slaap vallen. Gelukkig konden we deze morgen uitslapen, anders had ik hier nu niet gezeten!

Komende week komt Johan Selier lesgeven, van morgen tot donderdag. Wie geïnteresseerd is kan altijd komen mee les volgen. Dinsdag en woensdag zijn twee dagen die je beide moet volgen, want dat gaat over één onderwerp (er is mogelijkheid om te blijven slapen) en donderdag is er nog een gewone lesdag. Voor meer info: www.bijbelschool.be. En daarna hebben we vakantie. Als ik eerlijk moet zijn, daar kijk ik ook best wel naar uit. Even een weekje thuis, gezellig bij de familie. Het bijbelschoolleven is fantastisch, maar mijn lieve familie nog fantastischer! haha!

God houdt van jullie!

1 opmerking:

  1. Lieve dochter,
    toch tof om te lezen dat wijnog net iets fantastischer zijn als de bijbelschool maar daar was ik al van overtuigd. Hier gaat het ook fantastisch, ook wij hebben een genezingsweekend achter de rug die helemaal top was, wel met minder mensen van buiten maar toch heel goed en Gods geest werkte en daar draait het toch om.
    Helaas kan ik niet komen naar die lesdagen want we zijn hier in volle voorbereiding op kantoor voor Teenstraining wat voor de deur staat en het gaat super met de inschrijvingen maar meer is altijd beter hé.
    Wij hebben een super zussen/broer weekend gehad in de Panne en hebben echt genoten van het prachtige weer aan zee. Heel erg voor herhaling vatbaar. De foto's die Christel maakte heb ik al weer binnen gehaald, die van Dirk moeten nog komen, die van mijzelf zijn er niet want ik had natuurlijk geen camera bij.
    Meisje geniet nog die paar dagen op C7 en in Tienen en wij zien weer uit naar je komst een paar daagjes thuis.
    Liefs mama

    BeantwoordenVerwijderen