maandag 21 maart 2011

Breeze is cool!

Ja inderdaad, ik ging weer schrijven en toen was PJV tienerkrokuskamp daar en toen een week les en dan weer een weekend en en en... Met andere woorden, we zijn er weer helemaal ingevlogen. Na vier dagen uitrusten zijn we vertrokken op kamp. Dit was een heel fijne ervaring. Voor het eerst als leiding mee op kamp bij tieners, ik heb wel al de tienergroep (REFLECT!) in Londerzeel geleid, maar een kamp is toch iets anders. Het was een aparte ervaring om de vriendinnen van mijn zus dan nog eens in de groep te hebben. Maar ja dat heb je als je zelf maar 2 jaar ouder bent dan de oudste tieners. Ik heb ervan genoten van het kamp.
Na het kamp hebben we een halve dag schoongemaakt zodat we die dag erna helemaal vrij hadden. Even gezellig met Rein Leuven stad induiken. Gewoon handen, wandelen, slenteren en pizza eten! Ja zeker, overheerlijke pizza van bij de pizza hut, you just gotta love it!

Een week weer les. We waren gelijk weer mee met het systeem, dat ondanks we al bijna 2 maanden geen les meer hadden gehad. We hebben weer een portie Grieks gehad en Hebreeuws, les gehad over 'een andere kijk op genezing', bij Koen hebben we ontdekt welke evangelisatie methode het beste bij ons zou passen. Bij mij kwam daar uit dat ik het makkelijkste vind om eerst relaties met mensen op te bouwen om hun dan over mijn ervaringen met God te vertellen. En ik moet toegeven dat die methode inderdaad het beste bij mij past. Bij Roeline zijn we begonnen met het vak 'Bee Free!' of: bevrijding. Ik ben heel benieuwd naar dat vak. Ik vind het hele 'bovennatuurlijke wereld'-concept ontzettend interessant en wil daar dus zeker meer over weten.

En vrijdag was het dan eindelijk zover. 's Morgens eerst nog een vriendin gaan feliciteren met haar verjaardag en dan in de middag: vertrekken naar DYNAMITE! Ik vind die weekenden echt zo ongelooflijk super geweldig! Ik geniet daar zo enorm van om met zoveel mensen verlangend te zijn naar dat wat God gaat doen. Gewoon verwachten en Hem zijn 'ding' laten doen. En ook luisteren naar wat Hij van je vraagt om het dan weer eventueel door te geven. En natuurlijk héél veel babbelen. Wandelen in het bos dat daar in de buurt ligt, om dan verdwaald te lopen en de Heilige Geest te vragen welke kant we op moeten. En ja hoor, dan ook de goede kant onder Gods leiding uitlopen. Echt geweldig. Ik heb zo ontzettend genoten, juist vooral van de gesprekken dit keer. Het is dan ook de eerste keer dat ik tot zo laat in de nacht nog door gebabbeld heb. Gewoon omdat het zo gezellig is en leerrijk om van andere mensen ervaringen te horen.

Ik heb vandaag trouwens voor het eerst een korte preek gegeven! In de les voor de andere, maar dan nog. Het moest maar 10 minuten duurde, dus dat hielp natuurlijk. Het schijnt dat ik 'de flair' heb, maar wel nog veel moet oefenen. Zo'n beetje als Natalia die in het begin wel op podium stond, maar nu na al die jaren het gewoon 'doen' er echt STAAT. Snap je? Met andere woorden, ik moet gewoon veel oefenen op hoe het effectief over brengen. De inhoud zat heel goed in elkaar dus. Ik had gesproken over de orakelstenen. Over het feit dat we die nu niet meer de stenen moeten gebruiken om te weten wat God wil, maar dat we door de Heilige Geest in ons direct aan God kunnen en mogen vragen welke kant we op moeten. Zoals ik toen in het bos naar rechts moest.

Het gaat goed hier. We missen Colombia nog altijd, maar zijn ook blij dat we hier weer aan de slag kunnen. Komend weekend hebben we een profetisch weekend. Ons eerste dit schooljaar, dus weer iets nieuws. Daar houden we van!
We'll keep in touch!

Titel: gekozen door mijn geweldig lieve schat Rein van't Veer (server admin van Breeze)

2 opmerkingen:

  1. He Caressa,
    Ik wist dat er een nieuwe blog stond, omdat je het had gezegd. Maar ik heb geen melding gekregen dat er een nieuwe blog zou zijn.
    Misschien Rein even naar laten kijken.
    Je verhaal is weer subliem. Alleen je opmerking: 'zoals ik toen in het bos naar rechts moest'. Ik weet wat je bedoelt, maar wie nog????
    Geniet van het komende weekend.
    Love you!

    BeantwoordenVerwijderen